Palīdzība un atbalsts

Biežāk uzdotie jautājumi

Dabasgāze

Dabasgāze

Kā var nomainīt tirgotāju?

Ja šobrīd dabasgāzi iegādājaties no cita Tirgotāja, bet vēlaties līgumu noslēgt ar SIA "Ignitis Latvija", lūdzam aizpildīt pieteikumu mūsu mājaslapā vai pieteikumu līguma noslēgšanai atsūtīt mums uz e-pasta adresi [email protected], vai zvanīt uz tālruni +371 20005095. Pēc līguma noslēgšanas mēneša 15. datumā mēs ziņosim AS "GASO" par Tirgotāja maiņu, jums pašiem nekas nav jādara.

Ja līgumu noslēgsiet līdz mēneša 15. datumam, līgums stāsies spēkā jau no nākamā mēneša 1. datuma. Savukārt, ja līgumu noslēgsiet no 16. datuma, līgums stāsies spēkā ar aiznākamā mēneša 1. datumu.

Kas ir AS "GASO"?

AS "GASO" ir dabasgāzes sadales sistēmas operators, kas nodrošina dabasgāzes piegādi no pārvades sistēmas līdz klientiem.

Kā veidojas dabasgāzes cena?

Dabasgāzes kopējā cena sastāv no piecām pozīcijām:

  1. Dabasgāzes cena, atkarīga no izvēlētā tarifa veida - par kuru dabasgāze tiek iegādāta no tirgotāja;
  2. AS "GASO” noteiktā maksa par sadales pakalpojumiem;
  3. AS "Conexus Baltic Grid” noteiktā maksa par pārvades pakalpojumiem;
  4. Akcīzes nodoklis, to nosaka un regulē valsts;
  5. Pievienotās vērtības nodoklis (PVN) 21% apmērā, to nosaka un regulē valsts.
Fiksēta cena

Šis piedāvājums būs pievilcīgs tiem, kuri vēlas plānot izmaksas un zināt, cik daudz turpmāk būs jāmaksā par dabasgāzi. Maksa tiek aprēķināta saskaņā ar līgumā norādīto fiksēto likmi un nav atkarīga no tirgus cenas svārstībām.

Tirgus cena

Šis plāns būs pievilcīgs klientiem, kuri ir gatavi riskēt un iegūt labāko iespējamo cenu par dabasgāzi attiecīgajos tirgus apstākļos. Šajā gadījumā cenu par dabasgāzi veido divas komponentes: mainīgā daļa, kas ir atkarīga no dabasgāzes cenas biržā Nord Pool, un nelielas fiksētās komponentes – piegādātāja peļņas.

Kad ir jāziņo skaitītāja rādījumi?

Dabasgāzes skaitītāju rādījumi jāiesniedz katru mēnesi, sākot ar mēneša 27. datumu, līdz nākamā mēneša pirmajai darba dienai.

Kur var iesniegt skaitītāja rādījumus?

Dabasgāzes skaitītāja rādījumus var iesniegt AS "GASO'' klientu portālā mans.gaso.lv (ieliekam linku, ja var) vai zvanot uz AS "GASO" kontaktu centra tālruni 155.

Ja iesniegts kļūdains skaitītāja rādījums, kā to var izlabot?

Skaitītāju rādījumu apstrādi nodrošina sadales sistēmas operators AS "GASO". Skaitītāja rādījumus varat izlabot, sazinoties ar AS "GASO" zvanot uz kontaktu centra tālruni 155 vai rakstot Tirgotājam SIA "Ignitis Latvija" uz [email protected].

Ja piemirsies laikā iesniegt skaitītāja rādījumus, kā rīkoties?

Sadales sistēmas operators AS "GASO", balstoties uz Jūsu vēsturisko dabasgāzes patēriņu, aprēķina (prognozes) ceļā noteiks skaitītāja rādījumu. Brīdī, kad tiek iesniegti aktuālie skaitītāju rādījumi, rēķins tiek izrakstīts pēc faktiskā patēriņa.

Kad atnāks rēķins par patērēto dabasgāzi?

Rēķins par iepriekšējā mēnesī patērēto dabasgāzi tiek sastādīts līdz mēneša 10. datumam (ieskaitot), balstoties uz sadales sistēmas operatora AS "GASO" norādīto klienta patēriņu.

Kā var samaksāt par piegādāto dabasgāzi?

Pēc rēķina saņemšanas no SIA "Ignitis Latvija", par piegādāto dabasgāzi Jūs varat maksāt ar pārskaitījumu uz saņemtajā rēķinā norādīto bankas kontu. Veicot pārskaitījumu maksājuma mērķī obligāti jānorāda rēķina numurs, par kuru tiek veikta apmaksa.

Kas ir pēdējā garantētā piegāde?

Ja dabasgāzes lietotājs nav noslēdzis tirdzniecības līgumu ne ar vienu no tirgotājiem, vai ja klienta esošais tirgotājs ir izbeidzis dabasgāzes tirdzniecību, klientam dabasgāzes piegādi nodrošinās pēdējās garantētās piegādes ietvaros. Šobrīd dabasgāzei pēdējās garantētās piegādes tirgotājs ir SIA "Enefit".

Kā veidojas pēdējās garantētās piegādes cena dabasgāzei?

Dabasgāzes cena sastāv no vidējās dabasgāzes cenas biržā, tirgotāja noteiktā uzcenojuma, sadales sistēmas pakalpojumu maksas, pārvades sistēmas pakalpojuma maksas, akcīzes nodokļa un pievienotās vērtības nodokļa. Pēdējās garantētās piegādes dabasgāzes cena ir atšķirīga katru mēnesi.

Lietotāju maiņa objektā

Lietotāja maiņas gadījumā aicinām sazināties ar SIA "Ignitis Latvija", rakstot uz e-pasta adresi [email protected] vai pa tālruni +371 20005095.

Slodzes samazināšana/palielināšana

Slodzes maiņas gadījumā aicinām sazināties ar SIA "Ignitis Latvija", rakstot uz e-pasta adresi [email protected] vai pa tālruni +371 20005095.

BUJ kategorijas

Nevarat atrast to, ko meklējat?

Mūsu komanda labprāt palīdzēs jums. Ja jums nepieciešama palīdzība, sazinieties, lai mēs varam palīdzēt.

Piezvaniet mums vai nosūtiet ziņojumu

Mūsu komandas biedri ir pieejami no pirmdienas līdz piektdienai no plkst. 9:00 līdz 17:00